Välkommen till Vadstena folkhögskola!

Avresa

Utcheckning sker senast kl 10.00 på avresedagen.

Utcheckning sker senast kl 10.00 avresedagen. Om inte receptionen är bemannad lämnar ni nyckel i brevinkastet där nyckel hämtades – eller i det stora vita utcheckningsskåpet på husets fasad. Vi skickar då en faktura för er vistelse hos oss.

Vi skulle bli väldigt glada om ni vill hjälpa oss att ta ur sänglinnet och lägga det tillsammans med handdukarna i en hög på golvet samt ta ut era sopor.

Till höger om matsalen finns gröna sopkärl för sopor, samt ett miljörum för återvinning.

Frukost

Frukost ingår inte i boendet men finns möjligt att köpa till på vardagar under skolans läsår med undantag för skollov.

Frukost serveras då i matsalen kl. 7.30-8.15.

För er som bokat pensionat ingår frukost, frukosttid enligt överenskommelse.

Vid akuta händelser

Vid händelse av (när receptionen inte är bemannad) utelåsning, låsproblem,

vattenläcka mm – ring vår jourtelefon som handhas av Nokas, 073-419 31 13 .

Tala om att du ringer från Vadstena folkhögskola.

Utryckning för dörröppning vid utelåsning debiteras.

Vid mer akuta händelser såsom hot, våld, inbrottsförsök, brand eller olycka – ring 112.

För att polis, brandkår och ambulans ska komma fram så fort som möjligt är det viktigt att du uppger i vilken byggnad du bor samt tillhörande gatuadress.

Sektion A-E samt Empirevillan: Lasarettsgatan 9, Gamla vattentornet

Sektion G-H: Lastköpingsgatan 10

Vadstena

I Vadstena finns mycket att se, göra och uppleva. Här hittar ni några användbara länkar som kan hjälpa er att uppleva Vadstena.

Vadstena kommuns webbplats för besökare

www.vadstenahandel.se

www.vadstenautvecklas.se