Restaurang

Från och med 11 januari 2024 är vi en kontantfri restaurang. Vänligen betala med kort eller Swish.

Välkommen till vår restaurang på Vadstena folkhögskola

Vår fantastiska matsal ligger med Vadstenas bästa läge, bara ett stenkast ifrån Vätterns strand. Utsikten är fantastisk och lika föränderlig som våra svenska årstider, ingen dag är den andra lik. Detta gäller även vår mat som oftast varieras utifrån våra svenska årstider. Maten vi serverar är lagad från grunden med mycket kärlek och av så mycket svenska råvaror det bara går. Vi gillar grönsaker och på luncherna finns alltid ett vegetariskt alternativ.

Vi har en stor matsal med 150 sittplatser och ett stort härligt kök med ännu större kapacitet. På övervåningen finns vår fina aula, Arken, där det finns plats för 150 personer i biosittning samt all teknisk utrustning man kan tänkas behöva. Vi har stor erfarenhet av beställningsverksamhet i form av konferenser och nätverksträffar. Välkommen med en förfrågan. Vi har fullständiga rättigheter för slutna sällskap.

Välkommen att äta lunch hos oss!

Pris för strölunch 110 kr - eller köp lunchkuponger för 1000 kr för 10 stycken (inkl. moms).

Hämtlunch: 105 kr.

Prisbilden avser privatpersoner. För gruppbokning/företag maila bokning@vadstenafolkhogskola.se för offert.

Lunchen serveras mellan kl. 11.30-13.00. Ring gärna om du har frågor kring lunchtiderna.

Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar.

Välkommen att äta frukost här fredagar!

Starta din fredag hos oss mellan kl. 07.30-08.15, under de veckodagar när vi serverar frukost till våra boende på internatet.

Frukost pris privatpersoner: 124 kr per person.
Föranmäl dig via e-post till restaurang@vadstenafolkhogskola.se

Är du intresserad av att boka oss för en större grupp, privat arrangemang eller konferens?

Läs mer om dina möjligheter här. Kontakta bokningsavdelning hos oss för offert.

Telefon: 0143-157 04