Enklare hotellrum

Från och med 11 januari 2024 är vi en kontantfri verksamhet. Vänligen betala med kort eller Swish.

Prisvärt boende

Totalt finns 142 bäddar fördelat på 71 rum och alla rum har dusch och toalett. I anslutning till rummen finns tillgång till gemensamt kök/tv-rum samt tvättmöjligheter.

Vi erbjuder både dubbelrum och enkelrum.

Lakan och handdukar samt slutstädning ingår (ej ibäddning). Frukost kan köpas till.

Fritt Wi-fi i alla byggnader samt gratis parkering i anslutning till rummen.

De flesta av våra rum har en fantastisk utsikt över Vättern eller vår vackra park och klosterkyrkan.

Rökning och husdjur är inte tillåtet hos oss.

Priser för att bo på enklare hotellrum

Rum från 890 kr

Barn under 2 år bor gratis i delad bädd med vuxen.

Välkommen att äta frukost här de flesta vardagar

Måndag-fredag kl. 07.30-08.15, under de veckodagar när vi serverar frukost till våra boende på internatet. Frukost pris: 124 kr/person.

Vi erbjuder boende till större grupper

Då vi även har vandrarhem på skolan lämpar det sig alldeles utmärkt för te x konfirmationsläger. Beroende på er gruppens storlek och vår övriga verksamhet kan måltider köpas till och ätas i vår vackra matsal.  Natur, bad, kultur, andlighet och stad ligger nära skolan vilket inbjuder till mycket aktiviteter och möjligheter att göra detta till något utöver det vanliga.

För de grupper som gör en dagsutflykt till Vadstena med omnejd kan vi erbjuda enbart måltider så som en god hemlagad lunch eller fika.

Exklusivt boende i Empirevillan anno 1840

Empirevillan anno 1840 ligger mycket vackert och ensidigt belägen i vår lummiga park med Vättern på ena sidan och Vadstena Klosterkyrka på andra.

Här finns 13 rum med totalt 26 bäddar, möjlighet till extrasängar finns. Samtliga rum har egen dusch och toalett. Sänglinne, handdukar och slutstädning ingår i priset.

I villan finns dessutom en möteslokal möblerad för 20 personer, två grupprum för 6-8 personer, samt två mindre kök för egen mat under vistelsen. Närheten till Vadstenas mysiga stadskärna gör också att ni lätt har tillgång till matbutiker, pizzerior och mysiga restauranger. Är ni en större grupp finns möjlighet att vi kan hjälpa er med måltiderna.

Läs mer om gruppbokning och Empirvillan här.